Breder?

Advertentie

Breder?

Berichtdoor marc faith op ma 30 jan 2012 16:52

Ik heb een Duitse herder een teefje van 15 maanden oud ze doet alles prima maar heb een beetje het idee dat ze een beetje smal is .
Kan dit door voeding komen ?
Hoor vaak dat breder worden een tijdje duurt klopt dat?

Alvast bedankt
Groeten Marc en faith
marc faith

Re: Breder?

Berichtdoor marjologister op ma 30 jan 2012 18:25

Volgens mij moet dat breder worden nog beginnen, onze hond was in de breedte pas uitgegroeid toen hij twee en een half jaar was, tenminste toen veranderde hij niet meer.
marjologister
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor DORIEN op ma 30 jan 2012 20:31

marjologister schreef:Volgens mij moet dat breder worden nog beginnen, onze hond was in de breedte pas uitgegroeid toen hij twee en een half jaar was, tenminste toen veranderde hij niet meer.

toen darko ongeveer 15 mnd was vonden we hem ook maar ene smalle, maar onze DA zei toen ook dat het breder worden pas rond de leeftijd van 2 jaar begint, en idd, onze smalle is breder geworden :) hij begint er nu als een echte mooie brede hond uit te zien, miss moet je dus effe geduld hebben
gr dorien
gr dorien
DORIEN
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor marc faith op ma 30 jan 2012 21:00

Ja dat dacht ik ook al maar fijn om dat ook van andere mensen te horen haha ..
marc faith

Berichtdoor Vito op ma 30 jan 2012 21:29

Ik dacht juist dat ze met een jaar stoppen in de hoogte groeien, vanaf een jaar de breedte in groeien en dat tot 2 jaar! Dat klopt dus niet? Dan is er nog hoop voor Vito! :-0
Groetjes, Eliza

Vito geb. 26-11-2010 (Aron aus Famke's Zauberwald)
&
Luna ongeveer geb. 01-03-2011 (in Roemenië)

"Anyone who doesn't know what soap tastes like, never washed a dog"
Vito
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor DORIEN op ma 30 jan 2012 23:00

Vito schreef:Ik dacht juist dat ze met een jaar stoppen in de hoogte groeien, vanaf een jaar de breedte in groeien en dat tot 2 jaar! Dat klopt dus niet? Dan is er nog hoop voor Vito! :-0

vito is toch gene smale? :lol: ik weet alleen wat men DA zei, meer weet ik der ook niet van.
Wel hebben we darko een tijdje extra vlees gegeven of da geholpen heeft weet ik niet, je ziet wa je wilt zien he. Bij de laatste weging dachten we dat ie zéker 40 kilo zou wegen, maar nee juist 34,5 kilo, verbaasd da we waren , hij lijkt veel zwaarder, breder. Wat is eig het gewicht van een 2jarige reu?
gr dorien
gr dorien
DORIEN
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor marjologister op ma 30 jan 2012 23:30

Kufo was 49 kilo en de DA von dat er 3 kilo af moest. Toen hij op Lotgering kwam woog hij 45 en nu 44. Hij moet nu echt niet minder gaan wegen, anders gaan we wat meer voeren.
marjologister
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor marc faith op di 31 jan 2012 8:49

Mijn teefje is nu 26 kilo hij kan de hele dag brokken eten en een x per dag krijgt ze vlees ..
Is het een gezond gewicht voor een teefje van bijna anderhalf jaar?
marc faith

Berichtdoor Kash op di 31 jan 2012 9:37

marc faith schreef:Mijn teefje is nu 26 kilo hij kan de hele dag brokken eten en een x per dag krijgt ze vlees ..

Die van mij is nu 15 maanden en weegt ook 26 kg en krijgt 300 gram brok over 2 maaltijden van Cavom. en 1x in de week een bakje smuldier savonds.
Ze is ook smal maar ze krijgt ook veel beweging en ze rent en speelt denk dat het haar bouw is want haar ribben voel je maar je ziet ze niet dus dan is het goed. de breedte komt idd nog na de 2jr
Kash
Ouwe rot
Ouwe rot

Berichtdoor Vito op di 31 jan 2012 19:14

DORIEN schreef:
Vito schreef:Ik dacht juist dat ze met een jaar stoppen in de hoogte groeien, vanaf een jaar de breedte in groeien en dat tot 2 jaar! Dat klopt dus niet? Dan is er nog hoop voor Vito! :-0

vito is toch gene smale? :lol:

Nou, ik vind hem soms wel een slanke den hoor!! Het is maar net hoe hij staat, maar als ik Vito zie, zie ik geen mooie, grote brede DH! :lol:
Groetjes, Eliza

Vito geb. 26-11-2010 (Aron aus Famke's Zauberwald)
&
Luna ongeveer geb. 01-03-2011 (in Roemenië)

"Anyone who doesn't know what soap tastes like, never washed a dog"
Vito
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor DORIEN op di 31 jan 2012 20:30

Vito schreef:
DORIEN schreef:

vito is toch gene smale? :lol:

Nou, ik vind hem soms wel een slanke den hoor!! Het is maar net hoe hij staat, maar als ik Vito zie, zie ik geen mooie, grote brede DH! :lol:

wij zien natuurlijk alleen maar foto's en die kunnen soms een andere indruk geven he.
ik persoonlijk zie ook liever een stevige DH, als wij soms eentje tegenkomen op een wandeling of speelweide, kijken mama en ik elkaar aan en zeggen net hetzelfde "amai, ons darkootje lijkt wel een sukkelaartje" :lol: maar als je dan praat met de eigenaars hoor je dikwijls, dat hun hond ouder is en ook tot de leeftijd van 2 jaar "een smalleke" was :lol:
gr dorien
gr dorien
DORIEN
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor Daantje op di 31 jan 2012 20:41

Ivo is met ze 15 maanden ook nog smal, hij weegt 36 kilo, een reu, best aan de maat...

Lees dus dat er nog hoop is voor wat breder worden :-0
* Ivo vom Zeltweg
* Abby ( gigi) von Robannhof
Daantje
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor Eveline op wo 01 feb 2012 0:29

marc faith schreef:Mijn teefje is nu 26 kilo hij kan de hele dag brokken eten en een x per dag krijgt ze vlees ..

Ik heb altijd gehoord dat 'vrij voeren' (dus dat de hond zelf bepaald wat hij wanneer eet, dat de hele dag voer voorradig is) voor een hond niet goed is. Katten kun je wel zo voeren, omdat ze anders in elkaar steken, maar honden niet.

Maar dat hoor ik liever nog een keer bevestigd dan wel ontkend door mensen die er meer verstand van hebben.
Eveline
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor marc faith op do 02 feb 2012 20:32

Nja wat ik een beetje geleerd heb van mn vader die meer herders heeft gehad en opgevoed dat als je het van het begin af aan doet met brokken, dat ze niet meer eten dan ze nodig hebben tuurlijk moet je in de gaten houden hoeveel ze ongeveer eten op een dag omdat je aan de hoeveelheid van de hond ziet hoe het met ze gaat bijv als ze normaal bijv een halve bak op een dag eten en daarna een tijdje een halve bak in 3 dagen weet je dat ie waarschijnlijk niet heel lekker is , maar met het vrij voeren voorkom je wel dat ze schrokken als je ze eten geeft maar ook ik heb niet zoveel verstand van als de meeste op deze foru al wil ik mijn n kennis van de duitse herder graag uitbreiden..
gr marc

p.s
het vlees krijgt ze een keer per dag op een vaste tijd..
marc faith

Berichtdoor duitse herder op do 02 feb 2012 21:57

Noah met 15 maanden
Afbeelding
Noah 2,5 jaar oud
Afbeelding
Dus ja als ze ouder worden, worden ze gelukkig nog breder :-0
duitse herder
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Volgende