granen in barca brok?

Advertentie

granen in barca brok?

Berichtdoor Veronique op vr 30 okt 2009 8:39

halloow.

Aangezien Dhana weer helemaal onder de uitslag zit nadat het een tijd goed is gegaan, worden de granen nou ook geschrapt.
Ik heb proefpakketjes van Barca gekregen en die zijn helemaal natuurlijk Alleen kan ik dus nergens vinden of hier granen inzitten. Weet iemand dit?
Veronique

Re: granen in barca brok?

Berichtdoor Bianca op vr 30 okt 2009 9:10

Barca Premium is een volledig hondenvoer van een speciale receptuur met een uitzonderlijk hoog gehalte aan energie en een daarop aangepast eiwit- en aminozurengehalte. Door de zeer hoge verteerbaarheid van BARCA Premium heeft uw hond minder ontlasting. BARCA Premium bevat geen kleur-, geur- en smaakstoffen.
Samenstelling :
- Ontsloten granen.
- Gedroogd vlees.
- Dierlijke bijproducten.
- Mineralen en vitaminen.
- Oliën.
- Vetten.

Zie http://www.speurders.nl/overzicht/diere ... ml?q=barca

Ja dus, er zit graan in.
Bianca
Moderator
Moderator

Berichtdoor Angela op vr 30 okt 2009 11:09

Waarom ga je niet zelf de maaltijden samenstellen ?
Tis graanloos, en je weet wat je hond krijgt.

Bij de fokker kreeg ze dat toch ook.

Vind je dat teveel werk kan je ook kivo ( kvv ) geven, daar zit ook geen graan in
Many People Will Walk In And Out Your Life, But Only True Friends Leave Footprints

In loving memory
Roan , Chendo , Elena & Ditch

http://www.fromkyarshome.nl
Angela
Moderator
Moderator

Berichtdoor Veronique op vr 30 okt 2009 11:16

ze krijgt ook gewoon kivo en soms barf
alleen is dat niet handig om te trainen...
Ik ga totdat ik wat gevonden heb nou maar stukjes kip drogen..
Veronique

Berichtdoor Karin05 op vr 30 okt 2009 12:51

Veronique schreef:ze krijgt ook gewoon kivo en soms barf
alleen is dat niet handig om te trainen...
Ik ga totdat ik wat gevonden heb nou maar stukjes kip drogen..

Wat vind je daar niet handig aan als ik vragen mag.
Of voor de training , een klein deel ervoor en de rest erna of in zijn geheel na de training
Ik zou nu echt doorzetten en niet weer een andere br**k gaan proberen, er zitten toch altijd stoffen in die je in dit geval niet wil geven aan je hond zijn het niet granen danwel dierlijke eiwitten (meel).

En wat er al gemeld is je weet met barf ook echt wat je aan je hond geeft :D .

HEt is niet leuk als je je hond zo ziet.

Karin
Groetjes Karin
Karin05
Ouwe rot
Ouwe rot

Berichtdoor Bianca op vr 30 okt 2009 13:52

Je kan naast kip ook ander vlees drogen (rund, paard, kalkoen, vis, etc). En je kan bijvoorbeeld bij Brozu http://www.brozu.nl/ onder het kopje kauwsnacks bijvoorbeeld long (van rund of hert of lam), lever (rund of paard) en kippennekjes kopen. Knip alles met bijvoorbeeld een snoeischaar in blokjes van ca 1 bij 1 cm, hussel het door elkaar en je hebt prima trainingsvoertjes. Doe het in zo'n bak van de chinees, dan kan je het nog invriezen ook en dan blijft het langer goed. De dag voor de training even wat voertjes uit het bakje halen en zo heb je steeds verse snackies waarvan je zeker weet dat er geen graan of andere toevoegingen in zitten waar ze niet tegen kan.

Ik noem nu Brozu omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb, maar ik geloof dat ze bij Zooplus ook een aardig assortiment gedroogde snacks hebben. En als je een verkooppunt van Carnivoer in je buurt hebt, die hebben ook gedroogde snacks. Is bij allemaal wel flink aan de prijs. Maar als je er kleine stukjes van maakt en het alleen als beloning geeft kan je er best lang mee doen.
Bianca
Moderator
Moderator

Berichtdoor Rosita op vr 30 okt 2009 15:16

Je zou ook Orijen kunnen proberen daar zit geen graan in. Ik zelf voer geen brokken, maar toen Orka nog een pup was trainde ik daar mee, want vers vlees in je zak is niet zo fris.
Rosita

Berichtdoor speurneus carola op vr 30 okt 2009 15:47

schapenvet daar trainde wij vroeger mee, liefst uit blok en niet die kant en klare blokjes die moet je nog in kleine stukjes hakken

je hoeft ze maar een likje te geven per x belonen
speurneus carola

Berichtdoor petra-amsterdam op vr 30 okt 2009 16:04

Audrina schreef:
Ik noem nu Brozu omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb, maar ik geloof dat ze bij Zooplus ook een aardig assortiment gedroogde snacks hebben. En als je een verkooppunt van Carnivoer in je buurt hebt, die hebben ook gedroogde snacks. Is bij allemaal wel flink aan de prijs. Maar als je er kleine stukjes van maakt en het alleen als beloning geeft kan je er best lang mee doen.

Ik heb positieve ervaring met zowel Brozu als Zooplus en heb vannacht maar weer eens gedroogde kophuid (rund) besteld. http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... n_het_rund
die enge oren etc zou ik links laten liggen maar ze hebben er bv ook gedroogde minivisjes die weer prima als beloning te gebruiken zijn.

@ Rosita...Off-topic... maar wat heb jij ,n mooie avator met die combi Dh /Po,tje :wink:
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
petra-amsterdam
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor Veronique op vr 30 okt 2009 16:54

net even bij de dierenwinkel geweest om te kijken of ze daar niks hadden maar overal zit wel iets in..
Heb wel een kauwbot voor der gekocht helemaal natuurlijk daar ligt ze nou tevreden mee in haar mandje.
Fokker van Dhana heeft zo'n droogmachine die ik mag lenen. Dan ga ik daar maar eens mee aan de slag en dan idd invriezen. Wat ben je toch verwent met een hond die overal tegen kan zeg..
Nou merk ik pas hoe moeilijk is.
Als ik bij Darko eens vergeten was wat te halen kreeg ie gewoon rauwe frikandel. Wel zo makkelijk.
Ik word er ooit vast handig in. (stiekem hoop ik nog dat ze er nog overheen groeit...)

Ze heeft nou een soort zak zonder bodem aan zodat ze niet meer kan bijten en krabben zodat het tijd krijgt om te genezen. (smeer het een paar keer per dag in met uierzalf)
Gelukkig heeft ze er geen moeite mee.

Ik hoop dat het snel weer weg is
Bedankt voor alle tips!
Veronique

Berichtdoor Karen~ op za 31 okt 2009 16:06

Kijk eens hier naar.

http://www.happydog.nu/happydog/sensible_africa.htm

Wij hebben geen ervaring met deze brok van Happy dog, we voeren zelf Happy dog Surpreme Fit en Well. Het is qua aanschaf niet direct een voordelige brok, maar omdat je er relatief weinig van nodig hebt komt het eigenlijk weer op hetzelfde neer als bij een goedkopere brok. Je zou ook de heer S. Tak zelf eens kunnen benaderen voor advies! Ik kan me voorstellen dat het wel prettig is als je een beloning kunt geven tijdens de oefeningen in de vorm van een brokje.
Karen~

Berichtdoor LindaM op za 31 okt 2009 20:54

Ik train nog weleens met de gebakken kalkoenstrips van de aldi. Ik heb niet direct gekeken of daar 'rommel' in zit. Is niet zo heel duur en goed in kleine stukjes te breken in je zak. Honden zijn er over het algemeen gek op, het stinkt niet en het geeft beduidend minder knoeiboel dan trainen met vers vlees.
Ik heb ook getraind met van die gebakken spekdingen, knabbelspek of zoiets heet het, maar niet alle honden zijn daar weg van. Honden die kroepoek lusten hebben er doorgaans geen problemen mee. Als ze vers zijn dan zijn ze goed in kleinere stukjes te breken, als ze oud zijn dan worden ze taai, uitgedroogd zijn ze vrij hard.
Beide zijn eigenlijk voor menselijke consumptie en misschien een idee als afwisseling op de gedroogde kip/hart.
Groetjes,

Linda
LindaM
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor steffie34 op zo 01 nov 2009 18:37

Ik weet niet of dit helpt maar jonge kaas daar train ik mee.

En mijn hondje is ook een hondje op rauwvoer omdat ze als pup alleen maar spuitdiarree had van alle brokken die ik heb geprobeert.

FF verduidelijke ik weet als je veranderd van eten dat een hond eraan moet wennen dus ik heb haar die tijd wel gegeven en via een forum over natuurlijke rauwvoer ben ik dat gaan proberen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd in een slagerij heb gewerkt en makkelijk bij het slachthuis voldoende en makkelijk en goedkoop rauwvoer kon krijgen.

Zelfs nu nog krijg ik de kip heel goedkoop.
Maar nu is het slachthuis gesloten en word t alsmaar moeilijker om vuile pens te krijgen om maar te spreken van luchtpijp slokdarm enz enz ze gaan ook steeds meer geld ervoor vragen ivm de wetten allemaal.

Daarom moet ik heel eerlijk zijn en ik heb nu gezegt als mijn vriezer leeg is en ik krijg nog 10 hele konijnen dan ga ik toch de sport croc proberen.

Ikzelf vind dit niet erg prettig maar ik word gek van de romslomp om voor ieder stukje vlees te moeten zoeken bestellen en er extra voor te betalen.

Is mss eigenwijs en niet eerlijk tegenover mijn hond maar ik ga wel de brok proberen.Lukt t niet gaan we maar de moeite en extra dingen doen maar red ze t wel zonder enig probleem op de brok dan word t toch de brok
steffie34

Berichtdoor steffie34 op zo 01 nov 2009 18:39

trouwens Veronique,

Kun jij ook komen voor de wandeling van 28 november???
steffie34

Berichtdoor petra-amsterdam op zo 01 nov 2009 22:31

steffie34 schreef:
Ikzelf vind dit niet erg prettig maar ik word gek van de romslomp om voor ieder stukje vlees te moeten zoeken bestellen en er extra voor te betalen.

Is mss eigenwijs en niet eerlijk tegenover mijn hond maar ik ga wel de brok proberen.Lukt t niet gaan we maar de moeite en extra dingen doen maar red ze t wel zonder enig probleem op de brok dan word t toch de brok

Niet l*llig bedoeld Steffie en als jij brok wil voeren hoor je me niet=jouw keus.... maaaar.... wat is er moeilijk en rompslomperig aan het sturen van een mailtje naar bv Herby en daarna de levering-aan-huis afwachten? Dat zie ik niet....
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
petra-amsterdam
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Volgende

Keer terug naar Voeding