wie kan ons advies geven herder loopt mank

Advertentie

wie kan ons advies geven herder loopt mank

Berichtdoor mika op za 10 jan 2009 11:43

onze herder van een jaar loopt mank met haar rechter achter poot zestaat er ook niet op dit gebeurt alleen wanneer ze los heeft gelopen en heeft gespeeld met de bal niet wanneer wij een stuk gelopen hebben met haar aan de riem dit gaat allemaal goed kunt dan zo een paar kilometer lopen met haar we zijn hier voor al vorig jaar al bij de dierenarts geweest oen had ze het aan de linker voor poot en rechter achter poot toen zij de arts dat het groei pijnen waren maar dat we met 15 maand foto,s moesten maken nu heeft ze het alleen aan de rechter achter poot en staat er niet op dit had ze de vorige keer niet wie kan ons helpen of weet mischien wat dit kan zijn
groetjes gretha
mika

Re: wie kan ons advies geven herder loopt mank

Berichtdoor Bianca op za 10 jan 2009 11:59

Als de hond nu telkens mankt en tekenen van pijn vertoont, zou ik niet nog 3 maanden wachten met die foto's maar ze nu laten maken. Zekerheid voor alles.
Bianca
Moderator
Moderator

Berichtdoor mika op za 10 jan 2009 12:42

dankje wel het is niet constant dat ze mank loopt alleen wanneer ze los heeft gelopen dan is het helemaal mis
groetjes gretha
mika

Berichtdoor britta op za 10 jan 2009 14:06

ik zou er ook niet mee wachten, dan heb je tenminste zekerheid, heel veel sterkte ermee
britta
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor Ingev op za 10 jan 2009 14:38

Déwan heeft dit een tijd geleden gehad hij heeft een spuit gehad met Flexicam geloof ik dat het heette, en daarna thuis een week over het voer gedaan en het was over..
Ingev

Berichtdoor petra-amsterdam op za 10 jan 2009 16:43

Audrina schreef:Als de hond nu telkens mankt en tekenen van pijn vertoont, zou ik niet nog 3 maanden wachten met die foto's maar ze nu laten maken. Zekerheid voor alles.

Zou ik idd ook doen! En zeker als zo,n jonge hond telkens na inspanning mankt :idea:

Inge, Flexicam is hetrzelfde als Metacam. Een pijnstiller/ontstekingsremmer zoals onze paracetamol die de aandoening niet oplost :idea:
WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.
petra-amsterdam
Forum steunpilaar
Forum steunpilaar

Berichtdoor Ingev op za 10 jan 2009 16:44

petra-amsterdam schreef:
Audrina schreef:Als de hond nu telkens mankt en tekenen van pijn vertoont, zou ik niet nog 3 maanden wachten met die foto's maar ze nu laten maken. Zekerheid voor alles.

Zou ik idd ook doen! En zeker als zo,n jonge hond telkens na inspanning mankt :idea:

Inge, Flexicam is hetrzelfde als Metacam. Een pijnstiller/ontstekingsremmer zoals onze paracetamol die de aandoening niet oplost :idea:

Dat weet ik, maar je moet ook eerst weten wat het is door foto's te maken, maar bij Déwan was op de foto niets, hij had waarschijnlijk wat met spieren.. waardoor hij erg mank of gewoon een paar dagen niet liep
Ingev

Berichtdoor speurneus carola op za 10 jan 2009 16:54

vaak bij blesures aan de knie kunnen ze de ene keer wel en de andere keer weer niet mank lopen. kniebandenblessures zijn op een rontgenfoto ook niet te zien, zijn weke delen en geen bot. dus toch foto's maken en anders andere da opzoeken die kniebandblessures wel kan herkennen.
speurneus carola

Berichtdoor mika op za 10 jan 2009 20:25

bedankt voor jullie reactie we gaan in ieder geval foto,s laten maken en op zoek naar da die bekend is met knieband blesures
gretha
mika

Berichtdoor kenji op za 17 jan 2009 8:26

Mijn berner is 10 maanden en als ik haar durf loslaten en crossen en spelen dan mankt ze ook heel erg, aan de lijn uitlaten zo goed als niets, maar ze heeft wel HD en het komt daardoor, dus hoe erg het ook is, het kan bij jou hond ook zoiets zijn.

Mijn oudere herder mankt al 14 dagen aan rechteracherpoot, vooral na spelen en crossen heel veel, ook bij haar komt dit door de heupen, ze heeft ook HD,( vanaf haar 2) als ze veel pijn heeft leunt ze bijna niet op die poot

Groeipijnen kunnen ook enorm veel last veroorzaken heb ik ook al ondervonden bij de berner
kenji
Vaste klant
Vaste klant

Berichtdoor Rowena op za 17 jan 2009 11:30

onze herder van een jaar loopt mank met haar rechter achter poot zestaat er ook niet op dit gebeurt alleen wanneer ze los heeft gelopen en heeft gespeeld met de bal niet wanneer wij een stuk gelopen hebben met haar aan de riem dit gaat allemaal goed kunt dan zo een paar kilometer lopen met haar we zijn hier voor al vorig jaar al bij de dierenarts geweest oen had ze het aan de linker voor poot en rechter achter poot toen zij de arts dat het groei pijnen waren maar dat we met 15 maand foto,s moesten maken nu heeft ze het alleen aan de rechter achter poot en staat er niet op dit had ze de vorige keer niet wie kan ons helpen of weet mischien wat dit kan zijn
groetjes gretha

Net wat de anderen ook al schrijven, foto's laten maken zodat je zekerheid hebt! Sterkte ermee!

kenji op za 17 jan 2009 7:26
Mijn berner is 10 maanden en als ik haar durf loslaten en crossen en spelen dan mankt ze ook heel erg, aan de lijn uitlaten zo goed als niets, maar ze heeft wel HD en het komt daardoor, dus hoe erg het ook is, het kan bij jou hond ook zoiets zijn.

Mijn oudere herder mankt al 14 dagen aan rechteracherpoot, vooral na spelen en crossen heel veel, ook bij haar komt dit door de heupen, ze heeft ook HD,( vanaf haar 2) als ze veel pijn heeft leunt ze bijna niet op die poot

Groeipijnen kunnen ook enorm veel last veroorzaken heb ik ook al ondervonden bij de berner

Ik en nog een paar anderen hebben het in een andere topic ook al geschreven, maar waarom ga je niet met de hond naar Duitsland voor goudaccupuctuur, speciaal die jonge hond van 10 mnd die nu met pijn moet leven!

http://www.ta-schulze.de/index-Dateien/Leistungen.htm

Rowena
Rowena

Berichtdoor kenji op vr 23 jan 2009 16:03

Omdat ze nog altijd niet normaal zal kunnen rennen ook al heeft ze zo'n behandeling gehad, het helpt wel de pijn te bestrijden maar niet de misgroeiing weg te nemen en door veel los te rennen gaat de heupkop elke keer eruit, op deze manier gaat het wel, ze heeft geen pijn en kan toch wandelen, al is het aan de lange lijn
kenji
Vaste klant
Vaste klant

herder loopt mank uitslag bekend

Berichtdoor mika op wo 04 feb 2009 10:11

had al eerder een berichtje geplaats over mika dat ze na als ze had gerend ging mank lopen
nu zijn we gisteren met mika bij da in putten geweest en hebben foto, laten maken want we vreesden toch voor het ergste maar ze heeft gelukig geen hd of verdere afwijkingen we zijn zo op gelucht :lol: het is groei pijn hebben pijn stillers mee gekregen en het advies om lekker stukken met haar te gaan lopen en naast de fiets stukken lopen deden we al met haar maar niet als ze mank liep en het zou met 15 maanden moeten over zijn zo niet dan toch even nog een foto laten maken
mika

Keer terug naar Medisch